Dålig teknik?

Igår skickade jag in en individuell uppgift + ett grupparbete till våran lärare. Jag bad Hanna om hjälp eftersom att jag kände mig riktigt vilsen! Hanna joinade mig i dimman efter att jag läst uppgiften för henne. Problemet var att vi inte fann någon mening med uppgiften at all! Tid tog den även. Jag har nu förstått att jag måste vara riktigt dålig på att plugga. Anledning - jag lägger för mycket tid på det! Det ska dock finnas "kurser" i hur man lär sig att studera effektivt. Får jag möjligheten att gå på en sådan i Umeå så ska jag verkligen ta chansen för jag vill inte plugga så mycket som jag gör nu. Eller jo det kan jag om det är 100% studietakt.

Idag har jag i alla fall en ledig dag. Igår planerade jag att jag idag skulle ha picnic i en park, men vädret känns inte helt skoj... så jag vet inte vad jag ska hitta på istället? Några förslag? Den 25:e kommer Vassia tillbaka till Bratislava. Yippi! Evita är i Grekland och Marianna på jobbet och snart ska Teo till sin lektion. Så det är bara jag och Rubi som kan hitta på något, så om ni har förslag... så tänk på att mitt enda sällskap är en galen hund! 

Egentligen har inget nytt skett. Rubi är gay, det kanske är det enda;) Han har hittat en labradorvän, som faktiskt bor i samma hus som oss. Gissa om det är lyckliga. Sättet det leker är väldigt, väldigt kärleksfullt. Tur att båda är pojkar i alla fall! De har öppnat en asiatisk bufé runt hörnet, så jag ska ta och testa den i veckan hade jag täckt. Ja som ni ser... här händer det inte mycket. Jo det börjar bli spindeltider nu. Teo såg en stor i går, jag har inte sett någon ännu, men jag känner i kroppen att de ligger och lurpassar. Jag har därför börjat mina spanings metoder... speciellt när jag ska på toa. Eftersom att toan är så liten och jag faktiskt blir fast där ett litet tag när jag väl satt mig, så kollar jag om kusten är klar innan dess. Tur att jag har en karl som kan ta bort dem åt mig i alla fall:)

Jag skickar med en vårbild jag tog förra veckan. Vackert va? Jag får en japansk känsla över blommorna som sitter på ett lite lutande naket träd:)






   

Kommentarer
Postat av: Mamma

Den här underbara bilden har jag nu kopierat som skrivbordsunderlägg:) Den såg verkligen japansk ut.

2009-04-22 @ 22:20:48
Postat av: Hanna

Synd att ni inte har kvar Rubi, jag gillade honom.

2009-05-02 @ 00:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0