Ett svagt ögonblick

Tjaba tjena hallå!

Kan vi inte ta och bräcka det gyllende 20-strecket i besöksantal innan vi får sommarlov från bloggen? Tycker ni förresten om vår nya blomster design? Jag gillar den skarpt! Jag känner mig väldigt munter när jag möts av blommor så här i vinterkylan. Nu är det inte äkta vinterkyla a´la frysbox här, men det snöade för ett par dagar sedan och jag behöver fortfarande pylta på mig vinterytterkläder. Tur att jag fick fina vantar och en mössa (med en blomma på) av mamma i julklapp. På tal om blommor så känner jag att min allmänna stil består av ett romantiskt-blomster-färg-ljus hy-rött läppstift- tema. Ingen annan en jag kan dock se det eftersom att allt jag äger går i svart... men det är tanken som räknas och inte den borttappade börsen och det röda läppstiftet. By the way så är det den andra presenten (börsen) som jag fått av Teos mamma som jag tappat. Tidigare slarvade jag bort ett par vantar hon gav mig. Vantar är nog det svåraste, efter sockar, att hålla reda på.     

Som ni ser kan jag nu använda hela det svenska alfabetet (och nästan hela det grekiska), vilket betyder att jag har en helt fungerande laptop tillbaka i mitt liv. Teo gick iväg med datorn idag och kom tillbaka en timme senare med en sprillans ny skärm och 2500 kr fattigare. Bittert, men ljuvligt att känna vuxenpoängen öka igen medan jag lyssnar till tangentsmattrandet! Tyvärr blir det inte så mycket slappsurfande idag utan jag måste plugga. Jag läser den litteratur som Hanna skickade mig för ett par veckor sedan. Tyvärr fick jag för mig den korkade idén att skriva om två personlighetsteorier i stället för en. Det fanns en teori över i min grupp och jag kände mig alert och full av motivation, i ett svagt ögonblick vill jag lova! Så nu sitter jag här med dubbla uppgifter till på söndag och den enda informationen jag hittat hör till mina gruppmedlemmars uppgifter. Typiskt. Dock har jag en väldigt bra och tillmötesgånde grupp, så frågar jag om hjälp får jag det.

Min lycka har kanske vänt. Som mamma skrev i ett brev till mig: olyckor kommer tre åt gången (så min olyckstid ska nu vara över och förbi, pytts väck adios amigo!) so welcome good luck! Igår fick jag veta att jag eventuellt har ett jobb till sommaren. Jag håller krampaktigt i tummarna! och nu när jag tänker på det så fick jag ju igen min dator idag. YES! Det går i rätt riktning. 

Jag vill även säga tack till Sofia som roade mig här om dagen med hjärtliga berättelser;)

Hanna ids du skypa med mig i dagarna? Jag ska ansöka om studier i Umeå och jag behöver support!

Nu ska jag ta och skriva ett mail till mig grupp för att se om det går lika bra för dem som det gör för mig;p

Ohh höll nästan på att glömma: NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!! Det var känslan jag fick när jag förlorade ännu en match i vi-ligan. Grattis Mia! Fucking beginner luck:P Eller kanske var det motståndet  Moi som var skrattretande lätt;) 

Well girls... ha en trevlig kväll!

/Frida vi-liganloser  

Kommentarer
Postat av: Sofia

varsågod! Det var skönt att få prata av sig och samtidigt roa sig ;)

2009-02-05 @ 22:23:25
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: hanna

ja vi kan skypa. söndag? och ja om antalet besökare. fast samtidigt så vet jag inte vem jag vill ska läsa här.. hmm..

2009-02-05 @ 23:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0