3 lyckosamma år

Jag har just skrivit ihop en mall inför min kommande intervju med tre personer i och med mitt projektarbete. Jag hoppas verkligen intervjuerna går smidigt så att jag kan få ett slut på detta. Jag vill INTE ge något utrymme åt studiestress under mina knappt tre veckor som jag har kvar att bo här.

Ibland får jag en känsla av nostalgi när jag vandrar omkring i lägenheten (trots att jag inte flyttat ännu). Jag kollade förresten upp vart uttrycket kommer ifrån. Det visade sig att man brukade säga att man led av nostalgi, dvs en sjuklig hemlängtan. Jag har kankse inte någon diagnos av nostalgi, men jag längtar redan "tillbaka". "Bra beslut behöver inte vara lätta beslut" som pappa sa.
 
Nog om tråkigheter, eller roligheter om man så vill. Igår vid 11 lämnade jag lägenheten i hurtighetens tecken. Jag "power walkade" till aupark och tillbaka. Jag gick alltså lite snabbare än vanligt...
När jag kom tillbaka från mitt träningspass hade jag åsamkat mig en massa skador! Mina hälar var vattenblåsor och inte nog med det kändes det som att jag fick en stäckning i högra knävecket. I morse insåg jag bittert att mina ben och benhinnor blivit så stela att min gångstil nu utbytts mot en vaggstil (ni vet som äldre människor brukar vagga sig fram). Jag hoppas på att vara helt återställd till imorgon så att jag kan gå ut och skaffa lite mer blåsor. På kvällen gick jag och Teo + ett annat par ut och drack varsin sangria. Väldigt fruktigt och sommarsött! Kvällen blev väldigt trevlig och givetvis avslutade vi den vid en pizzaställe som säljer goda, men degiga pizzor. Svensk pizza är verkligen den bästa, till och med bättre än i Italien. Anledning: Dressing!

Idag gick jag till Polus, ett köpcenter brevid Mariannas jobb, för att träffa just Marianna. Vi lunchade på köpcentrets foodcourt. Marianna åt anka och jag sushi. Om jag minns rätt var det 8 stora bitar + en flaska vatten för ca 5€. Himla bra pris och dessutom var det 100 gånger godare än den sluskiga shushin vi beställde för 300kr!!!! Efter lunchen gick jag till svenska ambassaden för att hämta mitt nya körkort. Det var nog sant som den rasistiska gubben sa när jag hämtade ut kortet "you´re really not good looking on this pics" Thanks a lot mate! Bra att jag har ett körkort nu i alla fall till jobbet i sommar:) 

Efter maten tog jag och Teo en tupplur. Min varade i ca 30 min eftersom att mamma ringde. Bra det för annars kanske jag också sovit till nu som Teo gjorde!

Jag kom just på att jag ska hänga en tvätt. Gud vad jag ska njuta av att hänga mina sista tvättar här. Vilken lyx det är att ha tvättmaskin i lägenheten:D 

Åh på tal om lägenhet, så fick jag inte rummet i hannas korridor. Hanna ska dock inspektera två erbjudande i samma hus som jag har fått. Hoppas rummet är relativt fint och männskorna ofientliga. I sånt fall tror jag att jag går 3 lyckosamma år till mötes!

Sov gott♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0