Babysitting

Jag har varit nergrävd  i studier hela veckan och har nog aldrig tidigare varit en sådan flitig student! Det märkliga är att jag knappt rört mig på 5 dagar (förutom när jag rastat hunden) och ändå har jag haft så lätt för att somna på kvällarna. Vanligtvis kan jag  ligga uppe och grubbla i timmar... Kanske tankeverksamhetet var en energitjuv i sig. Skönt i alla fall att få en paus från studierna tillslut.

I fredags när jag skickat in mitt arbete gick jag och Marianna till stan för att äta lunch. Eftersom att det är sommartider här är alla uteserveringarna öppna, vilket är riktigt trevligt. efter våran lunch tog vi även en fika och en äldre förbipasserande man stannade och sjöng för oss:) Vi fick förresten 4 biljetter till ett partyställe gratis. Egentligen skulle vi få en på köpet om vi köpte två. Men sluga som vi var lyckades vi få alla fyra. De kostade 17€ vardera. Jag vill även påpeka arr det var två tjejer som gav dem till oss. Vi for aldrig dit dock...

Jag nämnde tidigare i texten att jag gått ut och rastat hunden. Så för er som inte vet så är jag och Teo hundvakter för en 7 månader gammal labrador.. och en odisciplinerad sådan! Rubi heter han. Han lyssnar när han känner för det och är vän med allt och alla men alla är inte vän med honom! Speciellt inte små hundar som han tycker om att leka med. 

Nu ska jag och Teo se på en film innan vi ska sova. Jag ska ta och lägga upp ett foto på Rubi här imorgon. 

Glad påsk på er alla ♥


/Frida     


Kommentarer
Postat av: hanan

åh, vad söt hon är!!! ni passar ihop utseendemässigt också.

2009-04-16 @ 23:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0