Blev restaurang och promenad i parken

Eftersom att teos lektion igår blev inställd gick vi och åt kinamat på en restaurang i närheten. Vad vi inte tidigare sett, eftersom att vi endast varit där under vintertider, är att restaurangen ligger precis brevid en söt park där barnfamiljer lever loppan och dessutom säljer de glass:) Så idag gick jag till stan och köpte laktosbakterietabletter så att jag kan gå tillbaka till parken och köpa glass:) Jag hämta även min bok på posten som mamma skickat. Tusen tack mamma! (Boken är inte vidare kul, men nödvändig till mina studier!). Efter middagen gick vi och hämtade Rubi och tog med honom till parken. Inte så lyckat. Vi kunde inte släppa honom fri i den parken eftersom att det kryllade med små hundar och barn. En vanlig hund kan man ha i koppel, men det är knepigare med rubi, som nog aldrig blivit tränad i detta. Han drar som en galning och är VÄLDIGT jobbig!

Vi gjorde förresten något som vi aldrig tidigare gjort... vi bad om en doggy bag! Så nu har vi lunch/middag för två som vi ska äta i parken snart. Verkligen ett bra beslut eftersom att vi inte orkade äta allt och vi till och med beställt en meny för tre personer. Jag känner mig alltid så skamsen när vi lämnar mat, speciellt när det räcker till en ny middag! Maten och dricka (två kannor vatten) kostade förresten bara 30 € och då ingick två förrätter och maten räckte dessutom till idag. Helt plötsligt blev vi ekonomiska! Åh förresten köpte jag jordgubbar idag. Härligt gott! 

Hoppas ni har en bra dag!

/Frida


Kommentarer
Postat av: Cissi J

ÅH jordgubbar...vi längtar efter det här hemma!!!//Cissi

2009-04-22 @ 17:10:40
URL: http://azlandosleia.blogspot.com/
Postat av: Sofia

åh vad gott med jordgubbar. Jt det på påsk men det var upptinade och de är bara slajmiga gubbar då :/ Frida. När hinner vi prata? =)

2009-04-22 @ 22:29:57
URL: http://peaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0