Nytt liv!

Idag har jag tränat body balance. Det var ett alldeles för hetsigt pass tyckte både Emilia och jag, men jag är ändå glad att jag gick dit. Nu börjar mitt nya liv för sjuttonde gången sedan nyår, men den här gången menar jag det (också) på riktigt! Jag har planerat in fyra timmars plugg på medicinska biblioteket senare den här veckan samt tre träningspass; ett yoga, ett afro och ett body balance. Dessutom har jag matlådor fulla frysen, så det blir ordentlig mathållning. Till råga på allt har jag kollat igenom veckans schema och börjat läsa på lite redan innan (!) vår nya kurs. Den handlar mycket om vårdandet av gamlingar, gerontologi och geriatrik, så jag började läsa lite om demensvård. Det här fina citatet fanns i en artikel om vård av dementa:

"Anser vårdaren att personen med demens är en betydelsefull människa,

har ett värde, så måste vårdarens arbete och han/hon själv vara värdefull eftersom han/hon

vårdar och stöttar den värdefulla människan. Men om vårdarens inställning är att personen

med demens är värdelös med alla sina nedsättningar och brister då blir vårdaren själv och det

arbete han/hon utför också naturligtvis värdelöst."

Good point!

/Hanna


Kommentarer
Postat av: Frida

Bra jobbat... verkligen bra jobbat! Nu när jag får mina csnpengar ska jag också börja ett nytt liv. Tyvärr består det livet endast av tråkig styrketräning, men i alla fall:)



Mycket bra citat by the way!



Jag skrev inget till den pantade gubben. Jag var tvungen att vara medlem på aftonbladet och det ville jag inte.



Jag kanske behöver din hjälp igen med att kopiera sammanlagt 5 kap i två böcker om inte du har för mycket för dig. Går det bra? Jag behöver det inte förän ca 8 mars i sånt fall. Kan vi inte skypa någon dag?



Jag har förresten fått veta nu att jag ska söka tillgodoräknandet efter att jag kommit in. Så nu måste jag verkligen komma in i umeå och i din korridor... grymt slappt!

2009-02-23 @ 23:07:02
Postat av: hanna

ja det går bra, påminn mig en vecka om jag inte har gjort det ännu. vi kan skypa nån dag snart :) vad kul det ska bli när du flyttar hit!! sjukt kul. vi har ju två som flyttar ut till sommaren. hur många ködagar har du?

2009-02-25 @ 00:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0