Energiomvandling, tack! Nu!

Det är en energilös Hanna som skriver. Jag vet inte vart det gått hål i mig, men någonstans läcker energin ut sakta men säkert. Jag är halvtrött i kroppen och heltrött i sinnet och det är riktigt trist. Rummet är stökigt, jag har inte pluggat på veckor och inget känns riktigt roligt just nu. Dessutom är jag förkyld.

På fysiken har vi just fått lära oss att energi inte kan försvinna, utan bara omvandlas. På något sätt måste det ju innebära att all den energi jag inte för tillfället kan frigöra ligger lagrad någonstans i kroppen och bara väntar på rätt tillfälle för att kasta sig ut i världen. Eller så lagras det som fett och så blir jag tjock snart.

..............................................................................................................

Tre timmar senare: Nu har mina energinivåer höjts, om inte till skyarna, så i alla fall till godkända nivåer och kanske mer genom ett mail från Cissi i Sri Lanka plus två bra telefonsamtal.

Ps. Maskrosor är min favoritblomma, både unga.....


.....och gamla.


/ Hanna


Kommentarer
Postat av: Anneli

Maskrosor ÄR fina blommor. De är mobbade och hatade av så många men ändå starka nog att komma tillbaka varje år. Vem tusan skulle komma tillbaka till någon där man blev uppsliten med rötterna och slängd i komposten som maskmat. Inte jag iaf. Men maskrosorna ger inte upp ta mej tusan. De kämpar vidare och hoppas varje år att någon ska tycka om dem. Jag kanske känner igen mig själv i maskrosens grymma öde, därför sympatiserar jag med dem. Haha näädå lyckligtvis inte alls. Men jag gillar maskrosor. De luktar gott fastän de får mig nysa och jag tycker att det är något visst med en oklippt gräsmatta full av maskrosor. Det är sommar det! Hoppas att de kommer snart. Maskrosorna. Och måsarna ;)



Är allt bra med dig förutom energibristen? Här råder också energibrist. Solen är så efterlängtad nu och sommaren får gärna komma imorgon. Jag behöver solvitamin!



Hoppas vi ses snart. Hör av dig när du är i Piteå nästa gång för jag (och Sara med) vill va me dej! :D

2009-02-13 @ 11:58:35
URL: http://annelip.blogspot.com
Postat av: Frida

Bra att energin kom tillbaka! Och ja maskrosor är fina. Vuxna människor är dock illsinniga mot dessa små solar. När kommer cissi hem förresten? Du har två matcher tror jag i vi-ligan som du inte gjort. Jag skickade ett sms till dig idag, men har inte fått något svar. Vad ska du göra i helgen?

2009-02-13 @ 18:54:28
Postat av: hanna

jag håller med! de är starka och lyckas komma tillbaka varje år. det känns som att de är en sådan där vålnad som man kan hugga av kroppsdelar på, men de kommer hela tiden tillbaka (medan vålnaden skrattar ondskefult, woa ha ha!!)fast de är snällare så klart.



i övrigt är saker och ting helt ok. vissa bra saker faktiskt, trots tristessen. jag funderar faktiskt på att fara till piteå vid påsk och hälsa på och i så fall hör jag av mig. det skulle vara jättekul att ses :) hur är det själv? jag läser din blogg ibland och tycker att du skriver jättebra, du har ju alltid gillat att skriva, till och med när vi var små och lekte skola :)



frida, jag vet inte när cissi kommer hem, hon är nog inte säker på det själv ens. jag har gått in på vi-ligan och ligger nu tvåa, efter pappa. hoppas jag vinner nästa match! såg även att det går bättre för dig nu, du behövde bara någon veckas uppvärmning för att komma in i spelet :) i helgen ska jag ta det lugnt, knappt gå utanför dörren tror jag, men det vet du ju redan. vi kanske kan prata på skype nån dag.

2009-02-14 @ 01:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0