Lyckad kväll på Nu Spirit

Gårdagen blev riktigt lyckad. Vi for till källarkrogen Nu Spirit (Mamma och Mia, ni har varit där). Vi drack vin och hade trevligt. Kostas åker tillbaka till Grekland imorgon, och en vän till Nikos är på besök så det var mest därför vi gick ut. Det lustiga med Nu Spirit är att det alltid är "helg" där. Trots att det var en måndag så var det fullt av glada människor. 

Det är även första gången en okänd kille bjudit mig (och därmed mina vänner) på två flaskor vin. Det var liksom inte två glas, utan två flaskor. Vilket slöseri för honom. Ett par veckor tidigare på Nu Spirit hade han stått bakom mig oss och Teo växlade ett par ord med honom. Igår så stod han och tittade väldigt intensivt på mig och jag förstod inte om det var för att han kände igen mig, eller om han hade annat i tankarna. Lite senare (Teo är på toa) kommer han fram och frågar om jag är Nicole Kidman. Jag och Marianna tyckte det var en lite lustig liknelse. Men hoppas man nog jäkla mycket kanske man kan se vad man behagar. Denna kille kom i alla fall fram och gav mig en flaska vin. Först protesterade jag... men va tusan tänkte jag 3 sekunder senare. Så jag och mina vänner gladde oss av vårt gratisvin. När flaskan var slut och han försökt sig på några närmanden så kom han med en till vinflaska. Tack för det du i grön tröja. 

Jag nickade och tackade för vinet när vi gick... undra om han var snopen?

Ni som känner Teo är säkert väldigt förvånade att han inte visat vem som har rätten till tösen Frida. Nä Teo han var förundeligt nöjd. Senare förstod jag att han hade trott att killen bjudit oss på vinet eftersom att vi köpt så mycket ur baren. Han hade nog blundat åt att killen kom fram och frågade om mitt namn, sedan ville han ge mig en cigarett, och ett litet tag senare kom han fram och frågade vart jag kommer ifrån...osv. Jag var i alla fall helt nöjd att Teo blundade så alla kunde gå hem nöjda och glada över att vi haft en superkväll:)

Jag lägger upp lite foton från igår:)

   
    
   


Kommentarer
Postat av: Sofia

visst var det den där koftan du köpte åt honom? Den var i alla fall riktigt snygg! :)

2009-02-10 @ 16:53:01
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: Sofia

visst var det den där tröjan du köpte åt honom nu i julas? Den var i alla fall jättefin!! :)

2009-02-10 @ 16:53:40
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: Sofia

ääh du får säga åt honom att den är riktigt fin och att han borde använda den ofta:)

2009-02-10 @ 18:55:06
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: Sofia

glömde säga att Nej, jag ändrar inte mina bilder i photoshop.. jag ändrar dem i visningsprogrammet som öppnas automatiskt när jag ska titta på nån bild.. Men du kan ju ändra svart vit på paint eller om du har photoshop

2009-02-10 @ 18:56:49
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: hanna

HAHAHA!!! nicole kidman? tja varför inte? vad gulligt att ni matchade läppstift btw!

2009-02-10 @ 22:58:15
Postat av: AnnaP

Sitter har i vietnam (vilket skitland) och vantar pa en buss (sakert en lika acklig buss som vi akte med tidigare idag...) som vi ska spendera natten pa. Kul att se bilder fran ditt liv frida! Jag skams for jag har varit sa dalig pa att skriva i boken som jag fick av dej, men jag ar bra pa skriva mail till dej=) vad bra du ar frida pa att skriva kommentarer pa varan blogg, gor mig GLAD!! fortsatt med det! vad duktig du ar som ar vuxen och pluggar o stadar och allt. Sjalv latar jag mig och lever det ljuva livet, liiite bittert nar jag upptacker att detta inte varar for evigt ;) puss/AnnaP(Ben)

2009-02-13 @ 15:34:11
URL: http://byebyevinter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0