en sväng på stan

Jag vaknade kring 12.30 idag och gjorde migself (råkade skriva detta, det var lite lustigt så jag låter det stå kvar) redo för en dag av butiksträngsel. Jag hittade fort en pressy till Rebecca. Jag försökte tänka mig in i vad en liten cool tonåring skulle gilla. Det är faktiskt inte så lätt vill jag lova. Any way så gick det rätt fort, jag kankse har kvar lite skills... hoppas jag! Jag stannade i en butik med en stor sale. Det fanns jeans för 100 kr. Sinnes! Mig gladde det dock inte då de enda storlekarna som fanns kvar var xs och xxs i långa rader. Två small hittade jag dock. Den ena var för tajt och den andra var helt ok. Kändes dock slösaktigt att lägga pengar på något som är ok bara för att det var billigt. Jag tror dock jag ska traska dit en sväng till just in case;) Efter stadsrundan gick jag hem till Marianna och Nikos (Nikos var hemma hos oss) och drack tee. Hon lånade mig några filmer och gav mig ett recept på äppelpaj:) Vi pratade bland annat om vett och etikett i olika kulturer. Hanna jag nämnde när de var hemma hos oss på middag och inte ens testade maten. Hon berättade att de inte förstått att vi gjort maten för dem med... Där har vi en liten förklaring i alla fall.  

Jag låg nyss på 2:a plats i Vi-ligen. Sedan gled jag ner till 4:e och nu ligger jag på 6:e. JÄKLAR! Det gick ju som smort... Jag hade ett rätt i denna omgång mot pappa. Jag hade verkligen inte en susning om vilka som var de rätta svaren. Nästa match måste jag vinna! 

Senaste tiden har jag varit väldigt duktig med mina studier. Denna vecka har vi två uppgifter och en massa att läsa men jag känner mig så himla bored! Jag hoppas jag får en energikick snart så jag kan ta tag i detta. Jag har i alla fall fått igen lite uppgifter den senaste tiden och alla har haft bra respons. Jag har dock aldrig fått VG på en delkurs tror jag. Nu kan det ju vara för att jag inte gjort vg-uppgifterna haha:) Jag gjorde dock en, men man var tvungen att göra båda under kursen för att få VG så det var ju lite waste. På tal om waste (tänker på Hanna när hon jobbade på donken, då pratade hon om waste) så har jag just tryckt i mig en ny hamburgare från mc´donalds + stor meny och en cheeseburger. Jag har fått den usla vanan att äta få gånger per dag och då mycket. Jag ska verkligen försöka ändra på det! 

Teo laddade hem första deltävlingen av melodifestivalen. Jag läste på aftonbladet att programledaren Petra Mede inte alls fick ett bra betyg. Konstigt tycker jag. Enligt mig var hon duktigt. Bittra svenskar:p 

Här kommer lite kort från alla hjärtans dag:) 

Teo på kinarestaurang
Teo tyckte det var lustigt med bara ett litet värmeljus



kortet gör inte maten rättvisa, men detta är två av de tre rätterna vi åt. Servitriserna kan fortfarande inte förstå att vi beställer in en meny för två + en extra rätt.


Jag och Teo på cocoloco


Kommentarer
Postat av: hanna

vilka fina bilder! maten ser jättegod ut... mm... mycket lustigt att du faktiskt skrev migself, HAHAHA! snacka om att du blivit internationell.

2009-02-16 @ 23:07:14
Postat av: Cissi J

Hej Frida o Hanna o Mia !!

Så himla kul med er blog, att följa er - vad ni gör och har för er !! Om ni vill kan ni ju kolla in min hundblog - lite nördigt kanske med en blog om en hund ! Men det är lite kul tycker jag!



Frida vilken trevlig Alla hjärtansdag ni verkar ha haft det !!



KRAM Cissi

2009-02-17 @ 09:07:06
URL: http://azlandosleia.blogspot.com/
Postat av: Sofia

ja det går faktiskt åt rätt håll med michael :)

Jag kommer höra av mig snart och uppdatera dig lite :) Såg ut som du/ni haft en jättemysig alla hjärtans dag!!

2009-02-17 @ 10:21:23
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag tycker också att Petra Mede var duktig som programledare. Vilken fin bild på dig och Teo. Hoppas att allt är bra. Tusen kramar

2009-02-17 @ 18:58:39
URL: http://annelip.blogspot.com
Postat av: AnnaP

Vad sota ni ar pa korten! =) Vi har ocksa bestallt in tre ratter nagon gang (jag har bara blivit ordentligt matt EN gang i Asien..) servitorerna pa det stallet tyckte ocksa att det var lite konstigt =). Just nu ar vi i Kuala Lumpur och ska upp till en malaysisk o som ligger pa ostkusten. Sen blir det nog Bali, Jocke vill lara sig sufra och jag vill titta pa konst och se skoldpaddor =). Hoppas att ni alla systrar har det bra, for det har vi! puss & kram! /Anna P

2009-02-22 @ 09:58:41
URL: http://byebyevinter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0