Väckarklocka

Idag orkade jag inte gå till skolan (igen). Istället tog jag med mig Sussie på en promenad till universitetsområdet, vilket ledde till en promenad på stan, vilket i sin tur ledde till 4 timmars shoppande. Jag köpte en väckarklocka som ska fungera som skydd mot hjärntumörer. Mobilen kommer härmed att degraderas från väckarklocka till passiv plastbit under nätterna. Den får ligga i hallen och vänta på att det ska bli morgon.

Det är svårt att köpa väckarklocka, för det är så mycket som ska stämma. Man ska passa ihop på så många sätt med den. För det första måste det vara lätt att ställa in tiden, det får inte vara hackigt när man snurrar på den lilla ploppen på baksidan av klockan eller kännas som att man inte har connection på riktigt med de små visarna. I så fall kan det hända att det varje gång det blir krux med den och den behöver ställas om blir problem och man får snurra många långa varv innan det blir rätt. Tilliten är också viktig, och det är därför man ska kolla att batterierna sitter fast ordentligt innan man bestämmer sig, för har den svikit en gång blir det så svårt att lita på att den nästa gång det gäller. Väckarsignalen måste vara mjuk och skön för öronen. En trivsam röst är något jag värderar högt. Den får liksom inte skrika åt en och ge en order, utan ska helst peppa en till att gå upp och berätta hur underbar dagen kommer bli. Jag tycker själv inte att utseendet är så viktigt, men det ska kännas rätt att ställa den i mitt rum. I övrigt är det viktigt med en snoozeknapp, så att man kan ta små pauser från varandra, vända sig om och somna igen och sedan vakna av ett behagligt god morgon-pip.

Botten bannerM703_6
Denna blev det, fast i vitt med ett litet stänk av lila.

/ Hanna

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för era bloggningar, de förgyller min tillvaro:) Ha en så bra som möjlig "alla hjärtans dag" mina älskade barn! Vi är just nu nyhemkomna från Gunnar & Agneta, men ska gå och sova direkt.

2009-02-14 @ 01:42:38
Postat av: hanna

vad kul att de förgyller din tillvaro! alla hjärtans dag har just börjat och den är bra hittills. vaknade av min nya väckarklocka och snoozade några gånger. det är fint och ljust ute, så det gör mig lite piggare. ha en bra alla hjärtans dag du med mamma :) kram från hanna

2009-02-14 @ 11:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0