En olycka kommer sällan ensam

Det är en uppgiven Frida som sitter och skriver idag. I vanliga fall brukar jag ha rätt bra koll på mina prylar. Den senaste tiden har dock fått mig att tvivla på detta.
Det har helt enkelt varit en sådan tid då oturen gottar sig på mitt huvud. Datorn vet ni alla om, men kanske inte att jag tappade min väska igår..?

Jag var på köpcentret Aupark för att kolla på vad priserna för en laptop ligger på och för att köpa en födelsedagspresent till Marianna. Naturligtvis fick jag för mig att testa lite kläder bara för nöjets skull. Först gick jag på H&M och "testade" ett par byxor, som jag inte ides ta på mig utan tog i stället av mig en massa kläder som inte passade i inomhusvärmen. Efter det gick jag till Mango och hittade en pennkjol med högmidja, precis en sådan som jag vill ha. Självklart köpte jag den inte, trots rean, eftersom att jag ska laga datorn som ni vet. Jag hittade i alla fall en present till Marianna i en liten butik. När jag skulle betala insåg jag att jag inte hade någonting att betala med, för klantskallen Frida har tappat sin väska!
Jag gick tillbaka till affärerna och frågade om de hittat min väska. Det tog dock ett tag för dem att inse vad jag menade. NO! I don´t want a small plastic bag... I LOST MY BLACK SMALL BAG! Nåja någon väska fanns där inte. Jag undrar vem som tagit den... Igår önskde jag att jag hade herpes så att om någon använder mitt läppstift skulle den få en gengåva av mig i form av livslång heppe. Nu i efterhand hoppas jag mest att denna person bara ska ta mina pengar och lämna igen körkort osv. Mamma ringde och spärrade mitt visakort direkt. Tack  mamma ännu en gång. Mamma kan nämligen fixa det mästa:)
Så efter att gråtit några skvättar igår och grämt mig över mitt slarv så känns det bättre idag. Tack alla som gav mig en klapp på ryggen igår! Hanna, jag har inte kvar pengar på mobilen, och förstår inte heller varför den skickar flera sms åt gången. Jag mår i alla fall bra. Pengamässigt fixar det sig nog:) Optimisten Teo säger att det fixar sig, så jag kör också på hans muntergökfilosofi;)
 
Något positivt är att jag inte hade kameran och mobilen i väskan som jag brukar. Dessutom blir jag trött av att gråta så igår somnade jag innan 01 och vaknade idag vid 9 tiden. Jag har alltså vänt tillbaka dygnet! Jippi!

Nu ska jag dusha och senare ska jag en sväng förbi polisstationen och göra en anmälan. Vart polisstationen ligger blir ett senare problem;p

tack och hej /en slarvens tjej! (F)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Så typiskt. "En olycka kommer sällan ensam" stämmer väldigt bra med andra ord, även för oss. Först pajade tvn sen barnvagnen sen skohyllan och igår gick min favorit thékopp sönder (det var nästan det värsta av allt). Nåja, "efter regn kommer solsken" brukar ju också stämma så vi fr hålla tummarna. Allt löser sig iaf, på ett eller annat sätt.



Är det bra med dig förutom dina missöden de senaste dagarna? Kram/Anneli

2009-01-26 @ 11:07:55
URL: http://annelip.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0