Städtanten rapporterar

Tjoho! Här kommer en hälsning från en stökig människa i ett stökigt rum. Jag sitter och funderar på var jag ska börja ta tag i det här. Rummet ser förfärligt ut. Tills igårkväll hade jag något som såg ut som en halvt uppäten picknick på golvet. Nu är den borta, tvätten är i full gång, likaså ett storkok korvgryta, men det värsta är kvar... Hela rummet! Det är ett sådant obotligt kaos här att jag inte vet vart jag ska börja. Det lutar åt utrymning av allt och inrymning av det som passar att ha kvar.

Varför föds inte varje människa som huslig och ordningssam? Borde inte det vara något som evolutionen tar hand om? Eller är den ondsinta slarvgenen så dominant att den bara inte går att ta död på? På tal om evolution.. om någon skulle ha missat mitt skryt, så har jag klappat en sköldpadda som det sägs att självaste Darwin plockade upp på sin båt under en segling han gjorde. Denna stora lilla krabat hette Harriet och dog tyvärr av en hjärtattack under 2006. Det coolaste med att jag han träffa henne är att det faktiskt var en levande varelse, som var så gammal att hon levde under en helt annan tidsålder, då världen fortfarande var rätt outforskad, plus att hon kände Mr Darwin personligen. På bilden ser ni Harriet och matte och husse.


Imorgon börjar jag plugga fysik på gymnasienivå. Det är en kurs som ingår i basåret. Den kommer vara på 50%, så jag kommer alltså plugga 150% sammanlagt. Vi får se hur det går, om jag blir less eller tycker att det är för ansträngande. Jag hoppas det ska gå bra, men vet om mina begränsningar när det gäller att koncentrera mig och vara intresserad av något länge nog för att genomföra det. Därför är det rätt fantastiskt att det nu har gått exakt halva min utbildning till sjuksköterska och jag ännu inte har hoppat av. Det känns som ett gott omen inför framtiden.


Då så.. städningen kallar. Jag ska nog dra på lite gypsymusic eller disney för att få rätt stämning. Kanske askungen, det skulle passa bra för tillfället. Hela dan får hon arbeta, hon får jobba hon får streta....

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Mallan

Hej Hanna! Alltså vettetusan hur man ska svara? Äsch, hoppas du läser det här, haha. Jo, det är bara att länka eller vad det nu var! Då tar jag mig friheten att göra vice versa!:D /Malin

2009-01-19 @ 13:14:19
Postat av: Frida

Go hurtbullen Hanna! By the way, jag har också målade naglar;)Verkligen coolt att du träffat Harriet the mega star!

2009-01-19 @ 20:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0