#1 www.365saker.se

Förra veckan när jag var på ica och handlade, vilket jag i och för sig gör i princip varje dag, hittade jag en gammal Metro på golvet utanför affären. Den var så lockande att ta med, så jag kunde bara inte motstå. Nu har den stått på min  köksplats i en vecka och varje dag har jag varit glad att se den. Det är mysigt att den står där bakom påskliljorna och ser hemtrevlig ut.

Alla i korren är hemma, men inne på sina rum och gör sig klara för kvällen/ligger och försöker vila bort sjukdom/umgås med flickvän etc., så jag har äntligen haft ro att läsa min Metro och dricka en kopp kaffe ensamen. Mycket trevligt att bara vara själv en stund och framför allt var det kul att jag hittade denna adress: www.365saker.se. Ett tips - gå in och kolla! Jag har fått en ny hobby, som säkert kommer hålla i sig i 10 minuter framåt, så om någon läser detta inom 10 min - ring mig, så avverkar vi någon av uppdragen för 2:a januari till och med idag! Nummer ett är nämligen redan fixat, det handlar om att starta en blogg :)

Jag är glad över en sak som har med bloggar att göra förresten! Senaste tiden har jag varit förundrad över genomslagskraften hos modebloggar. Jag förundras inte över att modebloggar är populära, utan över att det verkar vara DE ENDA bloggar som är det. Är inte det helt sjukt? Klart att vissa människor är intresserade av mode, men det måste väl finnas andra intressen också? Så, vad är grejen? Är det bara modeintresserat folk som läser bloggar? Eller är modet helt enkelt det överlägset största intresset hos oss människor? Hur som helst - igår när jag skulle gå in på bloggen och skriva ett inlägg lade jag märke till vilka som var i topplistan över mest lästa på blogg.se. Nummer ett var KENZA, men sedan kom skrällen. Nummer två var en kille som skriver om fotboll (tror jag.. någon sorts sport var det iaf). Ok för mig känns det helt ointressant att veta vilka spelare som byter till vilken klubb och hur den och den matchen slutade, men ändå. Matchen mellan modebloggarna och fotbollsnörden är på väg att vända, hallelujah, praise the lord!

/Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0