Bokat och klart

Nu är det officiellt. Jag flyttar till Sverige den 7/6 - 09.

Jag hittade ett väldigt billigt flyg för 230 kr med Ryanair. Tyvärr passade inte det med inrikesflygen från Arlande. Vad jag förstår så har inte skavsta inrikesflyg förutom till Gotland, och dit ska jag inte. Jag valde helt enkelt ett dyrare alternativ, men rätt convenient. Om jag rest till skavsta hade jag varit tvungen att åka 80 min med buss till t-centralen. Från t-centralen skulle jag tagit arlanda express. So in the end hade det blivit ca 500 kr billigare med Ryan och en massa bagagesläpande och måååånga extra timmar. Dessutom hade jag varit tvungen att åka flera dagar för tidigt enligt min plan, eller natten till den 10:e. Den 10:e börjar jag jobba, så jag vill hinna andas utan innan dess. Billigt är bra, men min tid är värd mer. Teo säger att han kan betala 700 kr för varje dag jag stannar extra. Hum... blir jag prostituerad då? Haha!

Så tillbaka till den himla frågesporten! Mia, nu är jag ett hav av bitterhet! Jag är helt enkelt inte allmänbildad, thats it. Tyvärr läser jag lika sakta som en kråka så på tid kan jag inte heller vinna. Well mitt mål till en början var att vinna en match och det har jag ju lyckats med (förra omgången, inte denna). Kul dock att Becca ligger på topp! GO becca! Hanna är ju där, men det var rätt väntat. Hanna är en smart sill! Det är därför jag aldrig kommer tävla i frågesport mot dig (med dig skulle dock vara bra:), nä löptävlingen är mer passande. Där kan vad som helst ske. 

På tal om löpartävlingen så går mina förberedelser rätt bra. Jag har nämligen varit riktigt flitig på gymmet och jag känner att det går lättare nu än i början. Igår kunde jag exempelvis jogga i 20 min utan att krampa. Yippihey! Jag förstår fortfarande inte varför min kropp säger ifrån, när jag känner att jag har mycket ork kvar. På gymmet finns förresten en av Bratislavas 2 snygga killar. Det säger väl rätt mycket om utbudet. Tur att jag har mitt på det torra! 

Ikväll har jag en diskussion med min grupp på vår chat som ska övervakas av vår lärare. Chatten ska handla om genus i det sociala arbetet och vi har en massa litteratur att utgå ifrån. Problemet är att vi hade en uppgift till i söndags, så vi hade inte alls mycket tid till inläsningen. Jag är dock inte nervös. Jag hoppas bara vi slipper nämna källor för i sånt fall kommer mina 40 minutrar gå åt till panikläsning istället för till skrivandet. Nu ska jag i alla fall vara smart och kolla igenom texten lite extra och skriva upp några intressanta sidor. 

Ha det bra!

Vi ses i kväll på skype Hanna:)   

/ Frida

Kommentarer
Postat av: Sofia

jag glömmer aldrig då du och jag fick sitta i SKRUBBEN och läsa högt för varandra istället för att sitta med de andra i klassen.. hahaha jag liggerpå samma nivå än idag

2009-04-01 @ 23:32:36
URL: http://peaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0