jobbigt

Jag hade precis mitt chat test. Vi skulle i en grupp av fyra disskutera litteraturen vi läst om exempelvis genus på ett chat forum i ca 40. Jag var inte alls oroad inför chaten eftersom att jag tycker att jag kan en del om ämnet. 
Det hela blev dock väldigt jobbigt för mig. Jag hann inte läsa vad de andra skrev och kunde därför knappt bidra med något som var aktuellt för stunden. Det blev att jag stessade fram svar och frågor, som bara var tagna ur luften. De andra hann skriva en massa vettiga saker medan jag hann skriva jag "håller med er i vad ni säger". Till och med det jag fick fram är jag inte nöjd över. Det blev bara en massa ord med stavfel som egentligen inte hade någon mening. 
Efter chaten var alla i min grupp nöjda och tyckte att det hade gått lätt, medan jag verkligen bara kände mig frustrerad och ledsen. Jag skrev till vår lärare att om det kommer ett liknande moment längre fram i kursen, vill jag om det går, göra uppgiften på ett annan sätt.


Det var inte det dåliga resultatet jag blev ledsen över, utan att jag inte har förmågan att visa vad jag kan.  

Jag undrar om jag ska göra ett dyselexitest. Jag vet inte om svarat hjälper mig, med det kanske finns olika sätt att träna upp läs- och skrivförmågan?


/Frida 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0