The winner takes it all!

Till sommaren gäller det! Frida och jag ska tävla om vem som springer snabbast runt grisbergets korta slinga. Förresten Frida - ska vi verkligen ta slingan? Ska vi inte springa på Kvarnvallen istället? Vi kan ju diskutera sådana detaljer senare.
Hur som helst - som det ser ut nu har vi båda antagit utmaningen att springa korta slingan runt - PÅ TID! Själv är jag inte ens säker på att jag kan gå runt den utan att stupa.

Peppningen inför denna tävling började med att jag idag pratade med mina klasskompisar och frågade dem hur snabbt de tror att jag kan springa den om jag tränar stenhårt fram till juni. 15 min sa någon, varpå en tjej (som är vältränad som hulken) protesterade och tykte att tio verkade mer rimligt. Jag for till IKSU för att testa, men inget rullband var ledigt, så jag bestämde mig för att cykla 2,3 km på en träningscykel i stället. (Jag tror slingan är så lång.) Det tog mig 10 minuter. Great.

Hur som helst. Nästa vecka börjar träningen på riktigt. Då jäklar! Det här är seriöst.

Jo, förresten har jag klippt av håret och färgat det röd-lila-brunt. Det är väldigt kort, strax nedanför hakan, och det känns konstigt att dra fingrarna genom det, för det är liksom bara ett plötsligt slut.. Jag färgade ögonbrynen också, med samma färg (haha! inget rån för extra brynfärg)

En sak till som jag vill berätta är att jag misstänker (starkt!) att mitt koffeinfria kaffe som jag köpte från ica, dock tillverkat av gevalia och antagligen odlat av semi-slavar på andra sidan jorden, är FEJK! Varje kväll när jag dricker av det får jag tillbaka mina sömnproblem. Är inte det märkligt? Hur kontrollerar man koffeinhalten i något? Jag tror det blir mitt nya projekt att kolla upp det.

I övrigt är det som vanligt hos mig. Stökigt i rummet, disk fulla skrivbordet och inga matlådor kvar. Hur kan 20 matlådor försvinna på en dryg vecka? Hur jag än räknar går det inte ihop. Och hur kan en dags disk fylla halva mitt skrivbord? Och varför, VARFÖR har min tvätt ännu inte lärt sig hur den ska tvätta sig själv? Tänk vad livet vore bra mycket enklare om bara sakerna kunde lära sig att rengöra sig själva för en gångs skull.

Peace and Love
/Hanna

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har även funderat över kvarnvallen istället för grisberget, det känns mindre krävande. Men jag tycker att vi möste löpa samtidigt så man vet hur mycket den andra satsar. Ja var bara på gymmet en gång denna vecka. Men till veckan ska jag himla gå dit 3ggr! Det med att kläderna borde rengöra sig själva, så hade självaste påven (vatikanen tror jag?) nyligen ett uttalande som lydde (på ett ungefär) "den viktigaste händelsen för kvinnan är att tvättmaskinen skapades". Javisst! Klippsk snubbe det där... Vem tusan bryr sig om rösträtt exempelvis?!

2009-03-15 @ 18:14:00
Postat av: hanna

fast ärligt talat - hellre självstädande hushåll än rösträtt. jag tycker killen har en poäng :) haha vad kul att du säger det om mindre krävande! det var just det jag tänkte faktiskt. lika lata båda två? jaja, vi ska klara detta. jag tycker iaf att det är en seger för oss om vi tar oss runt överhuvudtaget. självklart skulle det kännas sjukt bra att vinna, men min nöjdgräns går vid att ta sig runt joggandes.

2009-03-15 @ 22:47:12
Postat av: Frida

ja inte fasen kommer jag att löpa! Jogga sakta, där går min gräns förstod jag igår. Jag joggade väldigt, väldigt sakta i går på löpbandet. Mitt mål var 15 min. Efter 5 min fick ja kramper i hela vänster sidan (som vanligt). Jag uthärdade det i 1 min, sedan var jag tvungen att gå resten av tiden. Jag pratade med en svensk/grekisk kille på gymmet som sa att mjälttugget kan bero på att jag inte stretchar snarare än på dålig kondis. Jag kan nämligen sitta och cykla i 30 min utan problem, men direkt jag joggar pallar jag absolut ingenting! Jag ska jogga hela vägen när vi tävlar och sedan ska jag "spurta" i slutet... dvs jogga lite snabbare;)

2009-03-17 @ 14:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0