The real elephant

Hej på er. Tänkte att jag skulle ta kraft till mig och skriva ett inlägg, det händer ju inte så ofta.
Jag var på fest igår hos Vickan (BTW mamma, jag hälsade till Erik från dig), det var rocktema som gällde. Kommande gånger funderar vi på "absolut Emo" och "absolut lokalvårdare", vad sägs om det? Dock var det bara jag, anna och kinza som var rocks igår. Vi var i Vickans lägga till cirkus midnatt sen for vi ut till världens coolaste Pentan. Rätt lyckad kväll faktiskt, mycket folk ute för att vara Piteå.

Såhär vacker var jag igår-


Denna helg har varit de första lediga dagarna från skolan sen vecka 9, detta pga av fjällresan med individuella. Det var dock sjukt värt det. Hade två dagar på boksjön i grupper på 4personer där vi pimplade, lagade mat, solade, dansade lite och så. Sista dagen promenerade vi uppför fjället. 3km i uppförsbacke med 20kg packning, djupsnö, snöskor på fötterna och två pojkar (spec den ena) i min och idas grupp som gärna sprang uppförs. Grymmet tungt men sjukt härligt när vi kommit upp och grävtner oss i en lite grop -tills det började blåsaupp till storm. Ruttex.
Hur som helst hade vi jättekul överlag:) Har blivit lite brun också med en vit mösskant högst upp i pannan. Dessutom har orden kalopps och sås fått en helt ny innebörd.

Annars har det inte hänt så mycket på senaste i min bubbla. Eller jo, jag har skaffat mig en övervakare. Ida heter hon..

Ciao/Mia

Kommentarer
Postat av: Frida

Äntligen uppdatering från dig! Jag har smsat dig, men du har icket svarat. Kul med temafest. Jag tycker ni ska köra på absolut lokalvårdare hahaha! Så himla härligt att vara ute i naturen. Var det många som hängde med? Men så jäkla jobbigt att vandra i djupsnö! Duktigt! Tänk mia, snart går du mot frihet och ovisshet. Eller har du hört något mer om jobbet? Blir det sommarjobb där eller?

2009-03-29 @ 17:05:31
Postat av: Maria

Ja, det var ju ett tag sedan jag uppdaterade, så det var väll påtiden..

Vi var 11 barn upp + 1 fröken och 2 magistrar. Det var väldigt roligt trotts att jag kände att mitt hjärta kanske inte var det bästa på stället.

Har inte hört något från Umeå än, och tyvärr har jag varit riktigt seg och inte sökt något annat jobb, så jag håller tummarna. Tack för de uppmuntrande orden BTW, ovisshet; det är precis så det känns. Skäck också för den delen.

Förmodligen så hade jag inga pengar på telefonen då du skickade smset Frida, och sen har jag gömt det i mitt hav av bitterhet då jag fyllt på telefonen.



Jag har tänkt på en sakt tjejor; ska vi inte börja katigorisera inläggen efter våra namn också? Så man vet vem som skrivit vad..

2009-03-30 @ 16:25:53
Postat av: Frida

hahaha i lördags pratade jag om att Maria även betyder ett hav av bitterhet. Väldigt lustigt! Det med ovissheten behöver du inte oroa dig för nu, även fast det ligger i våra gener att oroa oss. Det kommer komma tunga tider, med det löser sig alltid på något sätt, och för det mesta kommer du säkert ha bra tider. Sedan istället för att tänka shit vad fasen ska jag göra nu?!... tänk.. shit jag kan göra nästan vad jag vill, och slappa och ta det lungt ett litet tag. Om du inte får jobbet i umeå kolla med farmors granne, hon erbjöd ju oss jobb. Men vi håller tummarna för forskarjobbete:) Idag försökte jag boka flyg till piteå, men kilroysidan fungerade inte. Det kanske är bra så behöver jag inte ha ångest över att jag bokat resan, men jag ska ta tag i det imorgon! buhuu! Sov gott:)

2009-03-31 @ 01:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0