fejksushi

Jag ligger just nu i min säng och inväntar ett möte med min studiegrupp. Vi håller på med en knepig uppgift så jag vet knappt vad det handlar om trots att vi snart är klara med uppgiften. Nåja jag ska bara finslipa mina delar och då kan jag passa på att försöka snappa upp vad det är jag egentligen skrivit om och hur man särskiljer alla olika begrepp. Tack Hanna och Mia för den tiden ni la på mina tråkiga studieböcker!

I lördags hade Teo sin namnsdag och i fredags kväll bakade jag en riktigt god chokladtårta åt honom för att tjuvstarta firandet några timmar i förväg.
(paus, mötet börjar... mötet avslutat)
Teo bjöd i alla fall med sig Marianna, Nikos och Manos till krogen med oss. Vi hann med 3 olika ställen och det blev en riktigt lyckad kväll:)

Igår beställde vi hem sushi som jag pratat om i evigheter. Tyvärr fick vi knappt någon sushi (i alla fall inte den sushin som jag menar är värd att kallas sushi) utan det var mest bitar av olika råa fiskar för 35 €! Vilken miss! Det var dock vårt eget fel för vi beställde fel helt enkelt. Jag vågade mig på en rå fiskbit. Den fick mig att associera till en uppblottnad tunga. Som ni kanske förstår var det svårt att med den tanken ens kunna svälja den vidriga "fejksushin".

Idag har jag traskat omkring på stan i timmar. Teo är en väldigt generös människan och tyckte självklart att jag skulle köpa något till mig själv. Egentligen ville jag köpa en t-shirt åt honom för han har inte så många, men han tycker att jag ska unna mig i stället. Jag köpte faktiskt ett par svarta tajts för 2 € och ett par bruna byxor för 4 €. Vilket kap alltså! Teo sa - du behöver faktiskt inte köpa det billigaste du kan hitta. Han känner dock inte till ett-rån-över-5:an-regeln;)
Eftersom att farmor fyller år ville jag köpa något till henne. Här kommer det bisarra... jag köpte 6 chokladbitar för sammam pris som byxan och tajtsen kostade tillsammans. Väldigt märklig prisfördelning. Nåja chokladen är sådan där mozart snobbish choklad. Jag köpte även ett sött litet kit av salt- och pepperkar. I den butiken höll jag på att bli avlurad 20€, men det var nog mest ett misstag för jag tjorvade lite med pengarna. Men jag hängde med i svängarna så tanten fick allt ge till bak mina pengar!  



Den goda tårtan jag bakade.



Teo ville naturligtvis inte ge i från sig ett leende på bilden. Mamma du känner säkert igen tunikan (?) jag har på mig:)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag fick sms av dig senast för någon dag sedan. Men jag har bara fått det första då du var på shoppingcenter. Ja jag har verkligen haft jätteroligt den senaste tiden! Ringer dig nån dag snart.. kanske ikväll :)

2009-03-10 @ 16:49:02
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: hanna

vilka fina bilder! och vad gulligt av dig att du gör tårta åt honom på hans namnsdag, för visst är det så att det är namnsdagarna de firar mest?

2009-03-10 @ 22:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0