Att vara eller icke vara snäll

Det ÄR frågan. Jag har börjat fundera på att utveckla en ny ondare sida av mig själv. En sida som helt enkelt ska gå ut på att vara mer hänsynslös och obrydd. Vilka argument för/emot finns egentligen? Kan någon få mig att komma på bättre tankar, eller är det faktiskt så att jag bör byta stil? Tanken är inte att bli elak bara för att vara elak, utan snarare att bli mer ego och inte ta saker så allvarligt eller tro att andra kommer bli ledsna och besvikna över sånt som jag inte vet om de blir det av? Get it??

Hmmm... Detta är alltså vad jag funderar på för tillfället, medan jag sitter hemma en lördagkväll. Jag har för övrigt varit hemma sedan jobbet och det har varit skönt. Började med att käka, sedan somna framför Jonas Gardells "Livet". Jag försökte verkligen hålla mig vaken, men oh happy sleep vad nice det var att somna... Har ätit tre och en halv chokladkaka i varierande viktklasser, den första som frukost, men dricker ju faktiskt ingenting nu sedan två månader tillbaka, så det kompenserar väl onyttigheten på sätt och vis. Inte för att jag tror på kompensation på det sättet.. Eller detta är också något jag funderat över. Ibland tänker jag att det bästa bara vore att börja röka och festa och knarka och bara skita i allt vad hälsa och framtid heter, men sedan börjar jag tänka på parkbänkar och kalla nätter utomhus, utan kudde och täcke och inser att det nog inte är min grej. Jag är faktiskt väldigt frusen av mig och tycker om att kunna stå vid ett rent tvättställ och borsta tänderna efter varje måltid och trots att jag svär över räkningar och annat som tydligen hör livet till, så tror jag det är minst lika jobbigt att försöka övertala tanterna på socialen att ge en fickpengar och lägenhet.

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker du kan vara lite mer elak (typ som mig:P) mohahaha!

2009-05-10 @ 01:39:56
Postat av: emi

Jag tycker du kan vara lite mer elak (typ som jag :P ) mouhahaha!

2009-05-10 @ 01:40:58
URL: http://emiliaflindberg.blogg.se/
Postat av: Frida J

Jag vet vad du menar med mer "elak" och visst skulle det vara sunt. Det skulle få bort lite av din oro och överdrivna vilja att vara alla till lags. Sedan är dessa personlighetsdrag i sig väldigt positiva, men lite egoism behöver man. Känsliga människor med oro tycks ha lättare att falla in i missbruk enligt viss forskning. Dock är det inte de mest påtagliga faktorerna. Men det är nog bra att du är nykterist. Det är inte jag, men jag dricker i alla fall som nordbor för tillfället:) En eller två öl på en uteservering 1 - 2 gånger i veckan är min melodi. Jag skyller på sommaren;)

2009-05-10 @ 16:50:05
Postat av: Cissi J

Heja Hanna !! Vilken jättebra tanke!! Bli lite mer ego och se att världen omkring tycker att det är bra.... Man blir liksom tydligare som person och det brukar uppskattas!! man vet var man har dig, så att säga ;-) Och så blir det mindre jobbigt för en själv..... Vis av erfarenhet.... lr hur??

Det andra kan du ju lämna därhän.... //KRAM CISSI

2009-05-10 @ 17:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0