Mowgly

Hallå cybervärlden!

Idag är första dagen som jag andats in sommaren med all kraft! Verkligen ljuvligt ♥

Jag vaknade av att Rubi, som vi sitter barnvakt för igen, irriterade mig nå så fruktansvärt kl 8 på morgonen med hans gnäll och gråt. Jag fick helt enkelt ta på mig brillorna och stega ner till parken. Sedan tänkte jag sova igen, men icket, då ville Rubi att vi skulle leka. Jag har ändrat lite i min skaffa-barn-planering där idealåldern var 27-28. Nu ser jag 40 som ett lämplig tid att överge min sömn och lathet. 

För att hänga med i min andra planering (schemat för projektarbetet) läste jag igenom lite CAN rapporter imorse. Efter det var jag värd lite sommarvärme. Så för första gången tog jag en filt och gick och solade i en härlig park. Jag verkigen njöt av fågelkvittret och grönskan. Men som Magnus Uggla säger "underbart är kort"! Jag fick nämligen syn på grönskans baksida. En STOR SPINDEL hade nämligen fått för sig att jag ville ha sällskap. Men där hade det "lilla" krypet fel! Med ett hopp var jag på fötter och försökte skrämma bort plågan med min psykologi bok! Döda den vågade jag inte då den kanske skulle fastna på boken. Givetvis kunde jag inte njuta av sommardagen efter spindelns visit. Jag försökte slappna av men insåg att mina ögon gick som radar över filten. Nåja det sägs ju att jag, med fobi, skulle klara mig bättre i jungeln än dem som är utan fobier, ja om man nu inte har någon helt mysko fobi vill säga. I alla fall är min plan att sola relativt korta stunder vid 5 tillfällen till så kanske lysmasksbenen blir shortsvänliga;)    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0