Det känns som första sommarlovsdagen

Idag när Emilia och jag löste kosord hittade vi det vackra ordet NUPPTÅG. HAHAHA!! Nupptåg som i conga line men lite mer naket eller?

Vi satt på vårat fina soldäck hela halva dagen och det var superhärligt! Våren, eller kanske till och med sommaren har kommit till Ålidhem. Det var en riktig relax-dag och faktiskt första dagen på länge som jag kännt mig riktigt avslappnad. Efter middagen for Sussie och jag ut och cyklade runt Mariehem och Ålid och hamnade till slut på Ica Maxi där vi testade leksaker och köpte jordgubbste. Jag hittade en hel massa My litte ponysaker och började längta till att vara barn igen. När jag tänkte lite längre insåg jag att jag inte alls längtade efter att vara barn igen, utan efter att kunna vara så engagerad i saker och ting som jag var i mina Ponys när jag lekte med dem. Kanske är det svårt att få igen det personlighetsdraget, men det känns i alla fall inte lika hopplöst som att försöka dra en tillbakaväxt a la Benjamin Button..

Igår sjöng vi med kören. Det är alltid lika kul. Kören är det första fritidsintresse jag lyckats behålla och den betyder därför mycket för mig. Att jag inte kan sjunga är visserligen trist, men shit happens. Det är bara att se till att inte ställa sig vid en mikrofon när det är konsert. Efter sången igår var det fest med allt var det innebar av försvunnen värdinna, dansande toakö, akut hunger och galna vitklädda människor som körde någon slags robotparningsdans (Jag vet faktiskt inte vad jag ska kalla den för, men den var underhållande.. tro mig.)

För övrigt har jag ett nytt mål. Jag har börjat träna nu och ska springa ett marathon nästa sommar. Jag vet - det är säkert någon som (med all rätt) sitter och gapskrattar åt detta påstående och du har säkert rätt i att det aldrig kommer funka, men fram till och med nästa sommar är jag blivande maratonlöpare. Om någon vill ge någon slags belöning åt mig ifall att jag klarar det, så är det ok.

Sunshine and love // Hanna

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med sommar Hanna. Vi har också haft rätt varmt de senaste dagarna dock.. Nice:D



Jag måste ju dock ifrågasätta en sak; nupptåg? Definiton på det tack

2009-05-03 @ 15:59:24
Postat av: hanna

du fick ju en definition!

2009-05-03 @ 21:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0